Szívótorok takarítás!

2013.03.29 18:29

grande82 írta:

 

Gondoltam megosztom veletek tapasztalataimat!

A jó múltkor leszereltem a szívócsonkot kitakarításra. Amit abban találtam arra nem volt köszönet! Tele koksszal, olajsárral. Az ötlet onnan jött, hogy átalakítottuk a kocsimat , beépítettünk 1 nagyobb coolert, ennek során gondoltam kitakarítom a szívócsonkot mert a coolerről érkező cső ott végződik és ha tele van a szívócsonk koksszal akkor levegő feltorlódás lesz nem lesz teljes a motor légöblítése. Ráadásul ahol belép a coolerről a cső a szívócsonkba ott egy úgynevezett korom vagy koksz fogó található ami egyenesen az EGR szelepbe csatlakozik. Ez a kokszfogó oly mértékben televolt rakódva koksszal, hogy egy lyuk volt szabad rajta a kb 5-6 helyett. Itt ezen a helyen így elkormozódott állapotban nem megfelelő az áramlás. Ez okozhat gyengeséget,kormozást!!! Nekem is ezt a problémát okozta kormolt az autó!! A jó tanács mielőtt nekiugrik az ember porlasztócsúcsokat cserélni + turbót előtte mindenféle képen érdemes kitakarítani ezt a szívósort+ezt a kis rozsdamentes pipaszerű csövet + EGR szelep tisztítás ha szükséges.Én nagynyomású mosóban takarítottam ki a szívócsonkot és a csövet oldószerrel.Irgalmatlan ami kijött belőle.Ami előidézheti az elkokszolódást:

-nyugdíjas vezetés, lassú tempó rendszerességgel

-180-200000km feletti futásteljesítmény megléte

-kis fordulaton felváltás, motor nem forgatása magasabb fordulatra

A kitakarítás után kövér gázadásra megszűnt a nagyobb kormolás.

A szerelés viszont elég macerás és olasz anyázós:

-motor takaró burkolat levesz

-kikell csavarni a levegőszűrő dobozba becsatlakozó légtömegmérő csövét

-kábelkötegeget kikell pattintani a tartójából (óvatosan!)

-csatlakozók leoldás

-szívócsonkról leoldani a csövet

-a szívócsonk és nívópálca közötti cső eltávolítása (macerás)

- az EGR szelep egyik csöve ami belemegy a szívócsonkba az kell szétoldani w-band bilincs

Ezután irány az akna:

- a generátorról lekell oldani 1 vékony kis kábelt

- önindítóról levenni a kábelt

- motorblokk alján a generátor és az önindító közötti olajcső leoldása vékonyka cső

ha a szívócsonk mögül kiszedtük a gumicsövet akkor utána már hozzá lehet férni a szívócsonk eltávolításához. T45 torx fej kell hozzá nagy chrova készlettel.

Ha sikerült leszedni és kitakarítani utána azért takarítsuk le a helyét a blokkon és tegyünk rá új tömítést. 3-5ezer ft körül van a tömítés ára ha jól emlékszem.

Az autó ezek után olyan jól megy alacsony fordulatról mint új korában!

 

Forrás: grande82 (puntoclub.hu/user/2171)

 

ui: hamarosan megcsinálom én is és képekkel illusztrálom a zserelési folyamatot.