Szívótorok takarítás!
grande82 írta:
Gondoltam megosztom veletek tapasztalataimat!
A jó múltkor leszereltem a szívócsonkot kitakarításra. Amit abban találtam arra nem volt köszönet! Tele koksszal, olajsárral. Az ötlet onnan jött, hogy átalakítottuk a kocsimat , beépítettünk 1 nagyobb coolert, ennek során gondoltam kitakarítom a szívócsonkot mert a coolerről érkező cső ott végződik és ha tele van a szívócsonk koksszal akkor levegő feltorlódás lesz nem lesz teljes a motor légöblítése. Ráadásul ahol belép a coolerről a cső a szívócsonkba ott egy úgynevezett korom vagy koksz fogó található ami egyenesen az EGR szelepbe csatlakozik. Ez a kokszfogó oly mértékben televolt rakódva koksszal, hogy egy lyuk volt szabad rajta a kb 5-6 helyett. Itt ezen a helyen így elkormozódott állapotban nem megfelelő az áramlás. Ez okozhat gyengeséget,kormozást!!! Nekem is ezt a problémát okozta kormolt az autó!! A jó tanács mielőtt nekiugrik az ember porlasztócsúcsokat cserélni + turbót előtte mindenféle képen érdemes kitakarítani ezt a szívósort+ezt a kis rozsdamentes pipaszerű csövet + EGR szelep tisztítás ha szükséges.Én nagynyomású mosóban takarítottam ki a szívócsonkot és a csövet oldószerrel.Irgalmatlan ami kijött belőle.Ami előidézheti az elkokszolódást:
-nyugdíjas vezetés, lassú tempó rendszerességgel
-180-200000km feletti futásteljesítmény megléte
-kis fordulaton felváltás, motor nem forgatása magasabb fordulatra
A kitakarítás után kövér gázadásra megszűnt a nagyobb kormolás.
A szerelés viszont elég macerás és olasz anyázós:
-motor takaró burkolat levesz
-kikell csavarni a levegőszűrő dobozba becsatlakozó légtömegmérő csövét
-kábelkötegeget kikell pattintani a tartójából (óvatosan!)
-csatlakozók leoldás
-szívócsonkról leoldani a csövet
-a szívócsonk és nívópálca közötti cső eltávolítása (macerás)
- az EGR szelep egyik csöve ami belemegy a szívócsonkba az kell szétoldani w-band bilincs
Ezután irány az akna:
- a generátorról lekell oldani 1 vékony kis kábelt
- önindítóról levenni a kábelt
- motorblokk alján a generátor és az önindító közötti olajcső leoldása vékonyka cső
ha a szívócsonk mögül kiszedtük a gumicsövet akkor utána már hozzá lehet férni a szívócsonk eltávolításához. T45 torx fej kell hozzá nagy chrova készlettel.
Ha sikerült leszedni és kitakarítani utána azért takarítsuk le a helyét a blokkon és tegyünk rá új tömítést. 3-5ezer ft körül van a tömítés ára ha jól emlékszem.
Az autó ezek után olyan jól megy alacsony fordulatról mint új korában!
Forrás: grande82 (puntoclub.hu/user/2171)
ui: hamarosan megcsinálom én is és képekkel illusztrálom a zserelési folyamatot.