Klímahűtő csere II/b 1.3 Multijet motornál.
Klímahűtő csere II/b 1.3 Multijet motornál.
Szerszámok, kellékek
klíma tömítés:
belső átmérő 11,2mm
külső 15,0mm
vastagság 4mm
a közepén van végig 1 mélyedés 1 pici árok
2db 25-40 bilincs (amennyiben Intercoolert is tisztítasz 4db)
1db 52-71 bilincs a légtömegmérőhöz
2db 10-es csillag villás kulcs
1db 30-as torzkulcs hosszabbító szárral
1db 8-as villás kulcs
1db 7-s villás kulcs
1db 13-as csillag villás kulcs
1db csillag csavarhúzó
1db sima csavarhúzó
Első lépés:
a gépháztető kinyitása, majd miután kitámasztottuk elkezdhetjük lebontani az apróságokat, légtömegmérőnél oldani kell az 52-71-es átmérőjű bilincset, majd a burkolatról le kell húzni a levegős szívó csonkot, nem kell megijedni csavarhúzót belenyomod kipattan és már teheted is félre, ezután már letudjuk venni a motorburkolatot egy határozott mozdulattal.
Ezután következhet a duda, húzzuk le a kábeleket, a fekete van a vezérlés felől és mellette a lila, egy 10es kulccsal el tudjuk távolítani tartókonzollal együtt, majd mellette ott van a légbeszívót tartó műanyag azt 7-es kulccsal le kell csavarozni, azután le kell csavarozni 13-as kulccsal a gépháztető zárszerkezetét (célszerű körberajzolni levétel előtt),
majd hozzáférünk a hűtő tetejét tartó gumiágyas csavarhoz, azt egy 10-es kulccsal kell kicsavarnunk, máris tiszta a terep előttünk a hűtő felett. A hűtő hátulján lévő ventillátortartó konzolt 2db- 8-as kulcsnyílású csavar tartja a helyén, ezeket könnyű kiszedni, ezzel mozgathatóvá is vált a hűtőnk, amit sajnos nem lehet kihagyni az a lökhárító levétele, ettől sem kell megijedni, elsőre elég macerásnak tűnik, le kell venni a kerekeket a kocsiról ha nem akarjuk szívatni magunkat. Ezután egy kereszt élű csavarhúzóval kicsavarozzuk az összes csavart a kocsi elejétől a lengéscsillapító vonaláig, vállalkozó kedvűek akár az őszeset kicsavarozhatják és kiszedhetik a doblemezt, de nem muszáj.(mindkét oldalon meg kell csinálni) Mindezek után célszerű kiszedni a 4db torz kulcsos csavart a lökhárító alján, ami nem nagyon okozhat gondot
Mostanra hajlíthatóvá vált a doblemezünk félre kell tolni mert a lökhárítót két csavar rögzíti oldalanként,
az egyik a karosszériához a másik pedig a doblemezhez, mindegy melyik csavarral kezdünk én előbb a 10-es kulcsnyílású csavarokat szedtem le ehhez 2db kulcsra van szükség mert hajlamos megforogni a csavar, ezután jöhet az a csavar ami a doblemezbe megy bele, ehhez torzkulcs kell és kell hozzá egy hosszabbító szár is, mivel nincs túl sok hely ezért egy jó vastag és hosszú csavarhúzót dugtam a hosszabbító szárába, azzal már könnyen ki tudtam szedni. (meg kell ismételni a másik oldalon is.)
Már csak a két torz csavar maradt hátra a lökhárító felső részén kicsavarásuk után le tudjuk szedni a lökhárítót, előtte tegyünk valamit a földre ne karcoljuk össze és ha ködlámpás akkor figyeljünk oda mert a kábelek nem elég hosszúak ahhoz hogy a földön oldjuk őket ezért a levegőben megtartva kell, ezután félre tehetjük.
Most már le lehet engedni a hűtővizet felbakolva simán alá fért egy 10literes vödör a gyári bilincset kicsit macerás leszedni, de fél perc alatt megoldható, az alsót lekapjuk és már le is jön a víz, majd a jobb felső csőnél is oldjuk a bilincset. Ezután kiszedhetjük a klímahűtő csavarjait amit 2db kadmiumozott 6-os csavar azaz 10-es kulcsnyílású tart a helyén.
Ezután ki tudjuk szedni a hűtőket a helyükről ki kell szedni a hűtőt , a műanyag keretből, ezt úgy tudjuk, hogy a vezérlés felől jobbra nyomjuk kicsit a hűtőket és máris kipattannak a helyükről, miután kivettük a két hűtőt azután szét lehet szedni őket,a klímahűtőt 2db 8-as kulcsnyílású csavar tartja helyén ezeket kicsavarozzuk és kész is vagyunk,
amennyiben ki akarja valaki szedni a műanyag keretet akkor csak simán meg kell húznia felfele mert 2 gumibakban ül, arra figyeljünk, hogy a kábelköteget pattintsuk ki mert különben nem marad elég mozgásterünk.
az összeszerelés fordított sorrendben történik, miután visszatettük a hűtőket a helyükre cseréljük le a klímacsonkon lévő 2db tömítést
Tömítés mérete
belső átmérő 11,2mm
külső 15,0mm
vastagság 4mm
a közepén van végig 1 mélyedés 1 pici árok
majd csavarozzuk vissza klímacsöveket.
Amennyiben valaki szeretné kitakarítani az intercoolerét itt a megfelelő alkarom mert alig kell melózni vele és simán kijön, le kell venni 2db bilincset az aljáról 25-40-eseket majd van rajta egy légterelő műanyag azt 3db-8as kulcsnyílású csavar tartja a helyén, ezután van még egy 10-es kulcsnyílású csavar ami a tetejét rögzíti fixe,n ha azt is kiszedtük csak simán fölfele húzva kipattan a gumiágyból és már takaríthatjuk is.
Vízzel feltöltés után ne felejtsük el légteleníteni a fűtőradiátort.
akik sokat segítettek:
bepörgésgátló-nak
grande82-nek